субота, 13 грудня 2014 р.

ЯК ОСКАРЖИТИ ДІЇ ПЕРЕВІРЯЛЬНИКІВ

Право на адміністративне оскарження рішень контролюючих органів є важливим та необхідним механізмом досудового врегулювання спору між платником податків і контролюючим органом.
Вирішення таких спорів у межах адміністративного оскарження дає можливість суб’єктам господарювання захистити свої інтереси, виявити недоліки в роботі органів фіскальної служби та своєчасно їх усунути, зекономити час та зусилля, оминаючи процедури судового оскарження.

Як свідчить досвід провідних країн світу, побудові системи адміністративного оскарження значну увагу приділяють як державні органи і службові особи, так і платники податків. Фактично рівень розвитку системи адміністративного оскарження у тій чи іншій країні свідчить про загальний рівень її економічних відносин та соціального добробуту.
В Україні порядок проведення процедур адміністративного оскарження регламентований Податковим кодексом, Законом України „Про звернення громадян” та Порядком оформлення та подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів тощо.
Так, якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.
Скарга подається контролюючому органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Також, за власним бажанням та потребою платник може надати належним чином засвідчені копії документів, розрахунків та доказів.
Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до територіальних органів ДФС в областях, місті Києві та Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників, на рішення територіальних органів ДФС — до центрального апарату ДФС України.
Рішення центрального апарату ДФС України, яке прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Якщо, відповідно до Кодексу, контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу.
Правове регулювання процедур адміністративного оскарження рішень дій та бездіяльності фіскальних органів, їх посадових осіб та інших працівників також є одним із способів реалізації ДФС України своїх владних повноважень, здійснення контролю за діяльністю його територіальних органів, оскільки передбачає, у тому числі, можливість призначення додаткових перевірочних заходів, скасування будь-якого рішення контролюючого органу у разі встановлення його невідповідності актам законодавства.
Застосування процедури адміністративного оскарження рішень органів ДФС сприяє запобіганню проявам корупційних діянь, збереженню права платників податків на оскарження рішень контролюючих органів та на всебічний і об’єктивний розгляд таких скарг.

Немає коментарів:

Дописати коментар