понеділок, 18 травня 2015 р.

ЯК НАРАХОВУЄТЬСЯ ЄДИНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ВНЕСОК ПРАЦІВНИКУ У ВІДПУСТЦІ

Нарахування ЄСВ, якщо протягом місяця працівник був у відпустці

Роботодавці нараховують єдиний внесок на суму нараховану кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у т. Ч. В натуральній формі. Вони обов'язково нараховують ЄСВ з мінімальної заробітної плати (за основним місцем роботи) в тому числі, коли працівник перебував частину місяця або повний місяць в оплачуваній відпустці.


Наприклад, коли працівнику (за основним місцем роботи) до бази нарахування єдиного внеску включена оплата відпустки, сума єдиного внеску розраховується наступним чином:

- Якщо загальна сума нарахованої заробітної плати та оплати частини відпустки, яка припадає на поточний місяць, не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску за цей місяць розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника;

- Якщо відпустка, що припадає на майбутній місяць нараховується за повний місяць і сума нарахованої оплати відпустки менше мінімального розміру заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску за даний місяць розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати , встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника;

- Якщо відпустка, що припадає на майбутній місяць, нараховується не за повний місяць і після відпустки працівнику нарахована заробітна плата, то в поточному місяці (в якому нараховано оплата відпустки за майбутньою період) єдиний внесок нараховується на суму фактичної оплати відпустки за майбутньою період, оскільки загальна сума доходу ще не відома. При цьому, якщо за підсумком звітного майбутнього місяця (суми оплати відпустки відносяться до того місяця, за який вони нараховані) загальний дохід за місяць складає менше мінімального розміру, виникає потреба донарахувати єдиний внесок виходячи з мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід).

При нарахуванні заробітної плати фізичним особам, які частину місяця перебували у відпустці без збереження заробітної плати, і нарахована заробітна плата менше мінімальної, підприємство має нарахувати єдиний внесок виходячи з законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати на місяць.

У випадку, якщо працівник оформлений на підприємстві за основним місцем роботи та повний місяць перебуває у відпустці без збереження заробітної плати, то єдиний внесок не нараховується і не утримується, оскільки відсутня база нарахування єдиного внеску. Помічаємо, що в загальний стаж цей період не враховується.

Зверніть увагу. Надання відпустки без збереження заробітної плати більшої тривалості, ніж передбачено законодавством, є порушенням законодавства про працю, і роботодавець може бути притягнутий до адміністративної відповідальності.

Немає коментарів:

Дописати коментар